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olb13


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Inscrit le: 11 Juil 2010
Messages: 423
Masculin Capricorne (22déc-19jan) 猴 Singe

MessagePosté le: Mar 25 Oct - 11:35 (2011)    Sujet du message: démo Répondre en citant

pas mal la démo Okay   2011

http://youtu.be/DJ5UIdi7ooI


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MessagePosté le: Mar 25 Oct - 11:35 (2011)    Sujet du message: Publicité

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olb13


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Inscrit le: 11 Juil 2010
Messages: 423
Masculin Capricorne (22déc-19jan) 猴 Singe

MessagePosté le: Mer 10 Oct - 21:27 (2012)    Sujet du message: démo Répondre en citant

 demo 2012 elle et top , par contre je ne sais pas comment ca marche pour avoir cette fumée blanche a volonté , quelqu’un peut m expliqué , franchement je ne sais pas .


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PhT


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Inscrit le: 25 Déc 2010
Messages: 326

MessagePosté le: Mer 10 Oct - 22:06 (2012)    Sujet du message: démo Répondre en citant

on injecte du pétrole aditionné de quelques produits ultra-secrets dans le pot d'échappement à l'aide d'une pompe électrique commandée au manche ou sur la poignée de gaz. Il existe un produit très efficace en vente dans les magasins de modèle réduit mais il est hors de prix à notre échelle

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Haflinger


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Inscrit le: 16 Aoû 2011
Messages: 1 169

MessagePosté le: Jeu 11 Oct - 08:39 (2012)    Sujet du message: démo Répondre en citant

quand j'etais gamin il y avait des avions qui ecrivaient des messages publicitaires dans le ciel

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Gérard BEAUDOIN
Invité

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MessagePosté le: Jeu 11 Oct - 12:06 (2012)    Sujet du message: démo Répondre en citant

C'est un système de PUB qui est toujours utilisé avec un petit plus: à haute altitude pour éviter la dispersion trop rapide et géré par ordinateur et GPS

http://www.dailymotion.com/video/xt7u2k_pub-en-fumee-d-avions-dans-les-airs…

(excusez pour la longue pub au début de cette vidéo mais je n'y suis pour rien)

Gérard


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Del Castillo
Invité

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MessagePosté le: Jeu 11 Oct - 13:43 (2012)    Sujet du message: démo Répondre en citant

olb13 a écrit:

 demo 2012 elle et top , par contre je ne sais pas comment ca marche pour avoir cette fumée blanche a volonté , quelqu’un peut m expliqué , franchement je ne sais pas .

C'est superbe. Je suis étonné de ne pas encore voir des autorotations "à facettes", mais çà doit se voir j'imagine

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Gérard BEAUDOIN
Invité

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MessagePosté le: Jeu 11 Oct - 14:22 (2012)    Sujet du message: démo Répondre en citant

Superbe démonstration, le domaine de vol de nos machines est vraiment impressionnant.

Ce que j'aime bien dans la deuxième vidéo, c'est le bruit du moteur de l'autogire au début, ah! il n'y a pas que l'autogire qui ai son moteur en marche, je me disais aussi: "fait un drôle de bruit ce 912s"

Gérard


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olb13


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Inscrit le: 11 Juil 2010
Messages: 423
Masculin Capricorne (22déc-19jan) 猴 Singe

MessagePosté le: Jeu 11 Oct - 14:47 (2012)    Sujet du message: démo Répondre en citant

j ai trouvé ceci , mais malheureusement pour moi C  en anglais , a part le dessin? Shocked apres  j ai fais traduire par GOGOL Mr. Green , mais C pas evident Crying or Very sad

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Home » Technical Articles » Making Smoke Signals
TECHNICAL ARTICLES

Making Smoke Signals
If you have seen our 1999 catalog, you have probably noticed the smoke trailing Decathlon on the front cover. The plane is powered by a Saito .90 4-cycle and the smoke system that was used is described here so you can start making smoke signals with your 4-stroke powered model.
Preparation
In setting up your model for producing smoke there are a couple of basic requirements you must have in place to make the system feasible. First, the model must be of sufficient size so that there is room for the extra fuel tank for the smoke fluid and that it can carry the extra weight (don't forget to rebalance the plane after installation!). Secondly, you will need an extra channel on your radio system to activate the smoker valve. This can simply be controlled by a non-proportional channel with a 2-position switch.


QtyPart No.Description
1DUB255Super Smoker Valve
1DUB335Kwik Fill Fueling Valve - Gas
1DUB362Tap & Drill - 6-32
1DUB400Gas Conversion Stopper
1*DUB406Fuel Tank - 6oz
1DUB519EZ Fill Fuel Pump
1FOR109Fuel Fitting Set Large
1FOR150Check Valve - Gas
1JBW1000J B Weld
1KNS1211/8" Soft Brass Tubing
1MDWSOSuper Dri Smoke Oil (US Gal)

* Choose tank size appropriate for your project

Once you have determined that your model is capable of adding a smoke system, gather the items required as shown in the diagram and listed at the left. To learn more about each product, click the part number to go to an information page.
The only special tools required are a drill (#36) and 6-32 tap (part number DUB362) to install the pressure nipple that comes with the Du-Bro Super Smoker Valve.
How the System Works
When your engine is operating, the pressure in your muffler chamber will rise and fall, depending on the point in the combustion cycle. We can use the positive pressure created to pressurize the smoke fluid tank. To filter out the negative pressure in the cycle, we use a one-way or check valve between the muffler and tank.
The pressurized tank forces the smoke fluid through the tubing to the muffler. The Super Smoker Valve, activated by the servo of an extra channel, can cut-off or allow the fluid to flow. To produce proper smoke, the smoke fluid must be pre-heated and this is accomplished with the help of the soft brass tube coil wrapped around the muffler header. This pre-heating vapourizes the smoke fluid to produce beautiful, bellowing smoke. Four stroke engines are ideal for this as their mufflers tend to run much hotter than with two strokes.
A Fourmost tee fitting is used in the pressure line between the check valve and the tank to provide a way of relieving the pressure in the tank after your flight, and allowing the air to escape when you are filling. The Fourmost fitting is used as a plug after filling. The Du-Bro Kwik Fueling Valve is an ideal way to fill your smoke fluid tank and is placed in the line between the muffler coil and the Smoker Valve. Ideally it would be better to put the Kwik Fueling Valve between the Smoker Valve and the tank so you would not have to turn the radio on to open the valve for refueling, however, the Smoker Valve would be typically located further back in the fuselage with the Kwik Fueling Valve nearer the engine, usually mounted in the cowling area. This would require a considerable amount of plumbing to accomplish. Choose the format that best suits your application!
For loading your smoke fluid, we recommend the Du-Bro EZ Fill Fuel Pump (DUB519) which is suitable for gas or glow fuel as well as smoke fluid. Note that all components of the system must be rated for gasoline use rather than glow, to be compatible with the smoke fluid.
Procedure
Using the tap and drill, install one of the pressure fittings included with the Smoker Valve to the body of your muffler and the second to the header for smoke fluid injection. Install this fitting as close to the head as practical. Wrap the soft brass tubing around the header, making a closely spaced coil. Use the JB Weld to secure the coil in place. We actually wrapped the coil on both sides of the installed nipple to help keep it secure. You may need to use some brass tubing to create the bend between the coil and the nipple as the neoprene may kink, depending on your setup.
Install the rest of the components as shown in the diagram. Ensure that the check valve is in the proper direction giving pressure to the tank. Again, don't forget to rebalance your aircraft once complete. If you can mount your smoke tank at the center of gravity, so much the better.
Remember, not all kinds of smoking are bad for your health. This kind of smoking can create all kinds of excitement!




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